100 dagen over - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Sarah Trinks - WaarBenJij.nu 100 dagen over - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Sarah Trinks - WaarBenJij.nu

100 dagen over

Door: Sarah Trinks

Blijf op de hoogte en volg Sarah

06 April 2017 | Argentinië, Posadas

lieve allemaal,

Het is al weer meer dan 3 maanden geleden dat ik een blog heb geschreven en ik dacht dat het wel weer eens tijd werd voor een nieuwe. Ik heb al weer veel beleefd.

ik ging 2 januari met mijn eerste gastgezin voor 7 weken naar Maragogi. Dat is een klein plaatsje in het noorden van Brazilië. De zee was daar heel erg blauw er was wit zand, palmbomen en veel zon. Het huisje lag direct aan zee. Ik heb elke dag in de zee gezwommen. Het water van de zee was ook nog eens heel warm. Ook was er elke avond een hele mooie zonsondergang. Eerst waren we daar met vrienden van mijn zus. Daarna kwamen mijn oom en tantes en neven. Daarna was ik er alleen met mijn Hostmom and hostdad. we gingen 21 februari weer naar huis.

Toen ik weer in Posadas was, was ik nog een week in dit gezin en daarna ging ik verhuizen naar mijn 2e gezin. Ik blijf hier voor 2 maanden en de planning is nu dat ik eind april/begin mei weer door wissel naar het volgende gezin. Ik woon nu bij de clubpresident in huis. Ik heb broers en zussen, maar ze zijn allemaal het huis uit.

Nadat ik gewisseld had, had ik nog maar 1 week vakantie over en toen moest ik weer naar school. Dat was natuurlijk wel even wennen, want ik had 2,5 maand vakantie gehad. We hadden met onze klas een eigen shirt voor het schooluniform ontworpen. Dinsdag verzamelde iedereen zich toen op het plein en toen gingen we gezamenlijk in ons nieuwe schooluniform naar school. Ik had maar een week school, want vrijdag avond ging ik al weer met de bus naar Buenos Aires.

Het was ongeveer 13 uur met de bus naar Buenos Aires. Ik verbleef daar eerst voor 3 nachten bij mijn gastzusje. Zij woont in Buenos Aires. Ze heeft mij de stad een beetje laten zien en het was echt heel erg gezellig. Op dinsdag kwamen papa en mama aan en hadden we gegeten met mijn gastzusje en had ze ons nog een kleine city tour gegeven.

Woensdag gingen we 's avonds naar een tango show en hebben we overdag door de stad gelopen. De dag erna gingen we met het vliegtuig naar Salta. We bleven daar een nacht en gingen daarna verder naar een andere stad. Het lag midden in de bergen en de weg er naartoe was echt heel erg mooi. Het was alleen 's avonds maar 7 graden en dat was wel wennen, want in posadas is het elke dag 30 graden. we zijn voor 4 nachten in dat gebied geweest. We hebben de berg met 14 verschillende kleuren bezocht en we zijn naar een zoutvlakte geweest.

Daarna gingen we weer terug met de auto naar Salta en bleven we daar nog 2 nachten. Daarna hadden papa en mama mij op het vliegveld naar Iguazu gezet, want daar had ik een kamp met de rotary. Ik zou eerst bij een familie slapen en ik had alleen een naam van ze en verder wist ik niks. Gelukkig was het echt een hele aardige familie!

Op vrijdag ging ik naar het kamp toe en de eerste dag hadden we geen activiteiten. de 2e dag moesten we om 7 uur aan het ontbijt zetten en daarna gingen we naar de watervallen. Het was echt super mooi, maar wel echt mega touristisch. 's avond hadden we een talentenjacht en de volgende dag ging iedereen weer terug met de bus. Voor ons was het gelukkig maar 5,5 uur dus dat viel mee.

Daarna kwamen woensdag avond Renate, papa en mama naar posadas. We hadden heel veel etentjes met familie en vrienden en het was heel erg gezellig. Ook zijn we nog voor een halve dag naar Paraguay geweest. We gingen met de trein, maar de trein die ze gebruiken komt uit Nederland. Er staan teksten zoals verboden fietsen plaatsen. Op zondag hadden we eerst Renate naar de bus gebracht. Daarna moest ik een beetje leren, want ik had maandag selectie voor mijn studie en daarna gingen we naar de costanera. Dat is een boulevard langs de rivier. Iedereen zit daar op zondag en gaat wat drinken en er is muziek. 's avond had ik papa en mama naar het busstation gebracht, want die gingen weer terug naar Buenos Aires en daarna naar Nederland.

Ik had de volgende dag selectie van mijn studie en nu moet ik drie weken afwachten op de uitslag. Dat is dus nog even spannend. Na de selectie ging ik weer terug naar school. Om 2 uur gingen we naar een soort museum. Het was een soort Nemo alleen dan een beetje anders en meer op school gericht.

Vandaag is het donderdag en ben ik vrij. Er zijn nu op dit moment in heel argentinië demonstraties en er rijden geen bussen en taxis en alles ligt eigenlijk stil.

Ik heb het heel beknopt geschreven, want in 3 maanden heb ik veel beleefd en anders zou het een hele lange blog worden.

heel veel liefs en tot over 100 dagen

  • 06 April 2017 - 19:42

    Joop En Ineke Trinks:

    Wat een belevenissen zeg. Heel leuk om te lezen, want appjes zijn ook heel leuk, maar niet zo lang. Pappa en mamma zijn weer thuis in Havelte. Ook bedankt voor de mooie foto's. We genieten ervan. Heel veel xxx. opa en oma

  • 06 April 2017 - 23:19

    Anita:

    Lieve Sarah,
    We hebben genoten van de tijd die we samen met jou hebben doorgebracht. Vooral de dagen in Posadas, omdat we toen echt een kijkje in jouw leven hebben gekregen. Zo bijzonder om te zien hoe de dagopening op jouw school is, hoe goed je je weet te redden in het Spaans en wat je eet en drinkt! Het kennismaken met jouw families, vriendinnen en de andere uitwisselingsstudenten zorgt ervoor dat we nu een "gezicht" hebben bij alle namen die voorbij komen.
    Geniet nog lekker van de laatste 100 dagen. Dan tellen wij wel voor je af.
    Dikke kus en knuffel
    Mama

  • 07 April 2017 - 21:58

    Douwe Trinks:

    Lieve Sarah,

    Ook een dikke kus en knuffel van papa.

  • 13 April 2017 - 21:24

    Derk, Kim, Sylvie & Amy:

    Lieve lieve Sarah,

    Jeetje wat een fantastisch verhaal weer. Wat heb jij een geweldig, bijzonder mooi jaar zo.
    En wat heerlijk dat je je ouders en zus hebt gezien en dat jullie samen zulke mooie herinneringen hebben gecreëerd. De tijd gaat nu vast heel snel voor je, vanaf vandaag nog maar 93 dagen ;)

    Hier hebben we al een paar mooie lentedagen gehad maar momenteel is het best fris. Echt typisch Paasweekend weer ;) De meisjes worden ook groot. Silvie draagt geen luier meer en Amy groeit als kool. Derk en ik zijn geen collega's meer. Dat is thuis heel fijn maar op het werk wordt hij erg gemist.

    We gaan samen met jou aftellen en kijken erg uit naar je terugkomst. Denk daar nog maar niet te veel aan. Eerst nog veel meer bijzondere momenten meemaken en op en top genieten.

    Dikke knuffel van Derk, Kim, Silvie & Amy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Posadas

Sarah

exchange year in Argentina 2016/2017

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 1257
Totaal aantal bezoekers 90589

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 15 Juli 2017

Exchange year

Landen bezocht: