2,5 maand in Argentinië - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Sarah Trinks - WaarBenJij.nu 2,5 maand in Argentinië - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Sarah Trinks - WaarBenJij.nu

2,5 maand in Argentinië

Door: Sarah Trinks

Blijf op de hoogte en volg Sarah

19 November 2016 | Argentinië, Posadas

Lieve allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets van mij heb laten horen, maar met mij gaat alles nog steeds goed. Ik heb ontdekt dat er ook nog een ander meisje uit Nederland in Posadas is. Zij is hier tot en met december. We hebben samen wat gedronken. Ook heeft zij samen met haar vriendinnen van haar studie voor mij en Sage gekookt. Haar vriendinnen kwamen uit Polen, Spanje, Argentinië. Het meisje uit polen had pools gekookt en het was heel lekker.

Ook was er een verkiezing over wie de koning en de koningin van de estudientina zou worden. Het was heel leuk. Alleen het begon om 8 uur dus met de uitwisselingstudenten waren wij daar natuurlijk rond 8 uur. Alleen het is Argentinië, dus uiteindelijk begon het pas om 10 uur.

Ook moest ik met school een wandeling maken. Elke klas moest een speciale kleur kleren aan. Ik was groen. De kleuren stonden voor allemaal verschillende landen. We moesten wandelen van onze school naar de plek waar gym is. Dat is nog best wel een stuk. Daarna gingen we daar met zijn allen bidden en werd er een soort kerkdienst gehouden.

Ook ben ik naar een kostuumfeest geweest. Het was het grootste feest van het jaar. Het was buiten. Eerst was er een DJ en daarna kwam er een band. Het was echt super gezellig.

Ook ben ik op een kamp geweest met de Rotary Interact. Het kamp was in Corrientes. Dat is ongeveer 5 uur rijden. We zouden op zaterdag om 4 uur in de ochtend vertrekken, dus iedereen stond daar te wachten. Alleen toen bleek de bus kapot te zijn, dus moesten we een andere bus komen. Uiteindelijk vertrokken we pas om 11 uur in de morgen. We kwamen om 4 uur bij het kamp aan. Het was een soort boeren school. We hebben eerst onze tent opgezet en daarna hebben we allemaal spelletjes gedaan. 's Avonds was er ook nog een kampvuur. Daarna gingen we naar de tent. Alleen we sliepen met z'n 5en in 3 persoonstent, dus dat was heel erg krap. De volgende ochtend hebben we eerst alles opgeruimd en daarna hebben we nog gekaart en gebasketbald. Daarna hadden we een heerlijke lunch en toen gingen we om 2 uur weer met de bus naar Posadas. Het was dus een heel kort maar heel leuk weekend.

Ook ga ik aankomende vrijdag op reis naar Patagonië. Ik ga voor 19 dagen rondreizen in het zuiden van Argentinië. Ik heb er echt heel erg veel zin in!

Heel veel liefs

  • 19 November 2016 - 18:50

    J.trinks En I. Trinks:

    Lieve Sarah, Wat een verrassing weer een verslag van jou te lezen. Tof hoor. Heelveel liefs en de groeten. Ik chat morgen nog even met je hoor. Oma I en opa J.

  • 14 December 2016 - 15:32

    Jan Gerrit:

    Ik had zitten rekenen: volgens mij kom je vandaag of morgen terug uit Patagonië. Vol indrukken natuurlijk. Ik ben benieuwd of het je ook helpt om dat lastige Spaans onder de knie te krijgen. Praat je tijdens die reis Engels of Spaans?

    Ik was nog wel benieuwd wat voor soort 'wandeling' je nu moest maken voor school, "naar de plek waar gym is". Was het ter ere van een bepaalde gebeurtenis of zo? En de ontknoping vond ik helemaal een beetje gek: alle groepen in speciale kleren in diverse kleuren, om daar - eenmaal aangekomen - een soort kerkdienst te houden - dan wil ik toch weten wat daar achter zit.

    Nou, we zullen het wel horen als je het eraan toe hebt. Benieuwd.

    Groeten,
    JG

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Posadas

Sarah

exchange year in Argentina 2016/2017

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 90597

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 15 Juli 2017

Exchange year

Landen bezocht: