My 18TH birthday - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Sarah Trinks - WaarBenJij.nu My 18TH birthday - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Sarah Trinks - WaarBenJij.nu

My 18TH birthday

Door: Sarah Trinks

Blijf op de hoogte en volg Sarah

10 Oktober 2016 | Argentinië, Posadas

Lieve allemaal,

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het heel leuk vind om jullie reacties te lezen. Met mij gaat alles nog steeds heel goed. IK heb al weer veel beleefd. Ik heb al heel veel verjaardagsetentjes van vriendinnen gehad. Dat is altijd heel gezellig. Alleen vieren ze alle verjaardagen gewoon door de week. Dat houdt dus in dat je om 2 uur naar bed gaat en de volgende dag om 6 uur weer op moet voor school.

Ook bestond de Rotary club hier 30 jaar. We moesten al om 8 uur opstaan en toen gingen we naar een plaats toe waar dakloze meisjes worden opgevangen. De Rotary heeft dat namelijk daar gemaakt. Daarna gingen we naar een andere plek. Daar hadden ze allemaal toestellen neergezet, zodat arme kinderen daar kunnen trainen en spelen. 's Avonds hadden we ook nog een etentje van de Rotary. Het eten was trouwens echt heel lekker!

En toen was het zo ver. Woensdag was mijn 18e verjaardag. Ik had dinsdag avond een etentje bij mij thuis voor mijn verjaardag met vriendinnen. Het was echt heel gezellig. Om 12 uur ging iedereen zingen voor mij. Er werd in het duits en in het spaans gezongen. Uiteindelijk lag ik rond 2 uur in bed. De volgende dag ging ik naar school toe. Eerst werd ik in het gebed genoemd. Daarna werd er in de klas voor mij gezongen. Ook hadden vriendinnen van mij een typisch Argentijnse taart gebakken. Die hebben we met zijn allen in pauze opgegeten. Die middag zouden we merienda hebben met de uitwisselingsstudenten. Dat houdt in dat je met ze alle wat gaat drinken. Alleen het zou in het huis van Leon (duitse uitwisselingsstudent) zijn, maar hij zei dat hij nog niet thuis was. Dus ik ben daar niet naartoe gegaan. Maar ze hadden blijkbaar ook een groepsapp zonder mij, waardoor ik niet wist dat hij al thuis was. Ik ben daarom niet gekomen. Om 7 uur kreeg ik allemaal berichten over waar ik was. Wat bleek nou, ze hadden een suprise party georganiseerd voor mij, maar door slechte communicatie heb ik mijn eigen suprise party gemist.

De dag erna heb ik voor het eerst mijn vader ontmoet. Hij is 72 en woont in Paraguay. Mijn moeder was namelijk vanaf mijn verjaardag tot vandaag weg naar een bruiloft. Hij is echt heel aardig. Vrijdagavond ben ik met hem uiteten geweest.

Zaterdag ben ik naar een 15e verjaardagsfeestje geweest. Dat is hier heel bijzonder. We waren met 5 uitwisselingstudenten. We waren allemaal in jurken en de jongens waren in pak. Het was echt heel erg leuk. Alleen dit was dus nog niet een heel groot feest voor hier, maar ik vond het al heel groot.

Zondag ben ik met mijn vader en zusje uiteten geweest. Het was heel gezellig. Het was in een heel leuk restaurantje aan de rivier. Ook was het vlees echt heel erg lekker! 's Avonds ging ik met mijn vader bij de estudientina kijken. Dat is een danswedstrijd in de straten tussen allemaal scholen. Het is dit weekend en volgend weekend. Het is heel groot. De straten zijn afgezet en iedereen is aan het dansen in jurken en met veren op hun hoofd. Het was echt heel leuk.

Veel liefs

  • 10 Oktober 2016 - 19:28

    J.trinks En I. Trinks:

    Lieve Sarah,
    Wat beleef jij veel leuke dingen zeg. Feestjes en veel etentjes en gezellige mensen om je heen. Je moet wel 's morgens vroeg op school zijn, dus niet uitslapen. We vinden het heel leuk om al je belevenissen een beetje mee te maken. Ik zou zeggen tot het volgende verslag .Heel veel liefs xxx oma en opa

  • 10 Oktober 2016 - 19:47

    Iris Compagner:

    Lieve Sarah,

    Wat ontzettend leuk om zo nog wat mee te krijgen van jouw leventje daar. Ik vind het echt super knap wat je doet! Zo heel alleen in een ander land, andere taal. Lijkt mij ook heel vervelend dat er weinig mensen Engels spreken daar, want je verstaanbaar maken in het Engels lijkt me nog wat makkelijker dan in het Spaans. Als je straks terugkomt spreek je natuurlijk vloeiend Spaans!

    Ik hoop dat je nog onwijs veel leuke dingen gaat beleven daar, ik gun het je enorm!

    Dikke kus!

  • 10 Oktober 2016 - 21:54

    Derk, Kim & Silvie:

    Lieve Sarah,

    Wat heb je al veel leuke contacten en een boel feestjes!! En dan mis je uitgerekend je eigen feestje haha dat is nou ook wat. Wel super lief dat ze dat voor je hadden georganiseerd. De uitstapjes van de Rotary klinken ook wel echt leuk en bijzonder om mee te maken. Wat fijn dat het contact met je 'vader' ook leuk is. Wel bijzonder dat hij ergens anders woont en al best wat ouder is. Doet jouw school niet mee aan die danswedstrijd? Anders was dat ook wel wat voor jou geweest of niet. Erg leuk blijft het om zo je belevenissen te lezen.

    Maak nog maar veel meer leuke dingen mee zodat we uit kunnen kijken naar je volgende verhaal.

    Dikke knuffels van Sulvie, Derk & Kim

  • 10 Oktober 2016 - 21:55

    Kim:

    Mmmm tikfout, ik bedoel natuurlijk Silvie :)

  • 10 Oktober 2016 - 22:00

    Irma (moeder Mariëlle):

    Dank je voor het kijkje in je leven in Argentinië. Je hebt het erg naar je zin met állemaal lieve vrolijke mensen om je heen. Super om te lezen dat je overal zo relaxed mee om gaat. Veel plezier en geniet lekker verder van deze tijjd.
    Dikke knuffel Irma

  • 14 Oktober 2016 - 19:05

    Douwe Trinks:

    Lieve Sarah
    Heel leuk om jouw blog weer te lezen.Wat een bijzondere 18e verjaardag met zo'n internationaal gezelschap. Fijn om te lezen dat je het zo naar de zin hebt.

    Dikke knuffel van papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Posadas

Sarah

exchange year in Argentina 2016/2017

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 90603

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 15 Juli 2017

Exchange year

Landen bezocht: