4 weken in Argentinië - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Sarah Trinks - WaarBenJij.nu 4 weken in Argentinië - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Sarah Trinks - WaarBenJij.nu

4 weken in Argentinië

Door: Sarah Trinks

Blijf op de hoogte en volg Sarah

25 September 2016 | Argentinië, Posadas

Lieve allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets van mij heb laten horen. Met mij gaat alles goed! Ik heb weer veel beleefd. Ik heb als eerste vrijwilligerswerk gedaan om geld in te zamelen om huizen voor arme mensen te kunnen bouwen. Daarna had ik mijn eerste BBQ in Argentinië. Ik heb daar gelijk een deel van de familie ontmoet.

Ik ben ook al naar een Rotary meeting geweest. Het was alleen een beetje saai, want ze praten heel veel en ik kan er niks van verstaan. Het eten was gelukkig wel heel lekker. Ik heb daar ook een andere uitwisselingsstudent ontmoet. Ze komt uit de VS.

Ik heb ook al een aantal verjaardagen en feestjes gehad. De feestjes zijn heel anders. Het begint hier allemaal veel later dan in Nederland. De feestjes beginnen ongeveer om 2.00 AM. De feestjes waar ik ben geweest zijn altijd in huizen. Soms is het buiten op het dak van een huis en dan is het wel heel erg koud.

Ik ben ook naar een immigratiefestival geweest. Daar waren allemaal kraampjes van over de hele wereld. Alleen jammer genoeg stond Nederland er niet bij.

Ik heb ook een rotay weekend gehad. Het was super leuk. Het was in Paraguay, dus we gingen in een bus met alle uitwisselingsstudenten vanuit Posadas er heen. Het was 8 uur rijden dus we gingen die dag heel vroeg weg. Het was heel erg warm in de bus en er was geen airco en niet alle ramen konden open. Toen we aangekomen waren, kregen we lunch en daarna waren er presentaties over de reizen die je kan maken. Ik heb besloten om de reis naar Patagonië te maken. Daarna gingen we spelletjes doen in groepjes. De volgende dag kregen we nog meer presentaties, maar veel was in het Spaans, dus ik verstond er helemaal niks van. Daarna werden we in groepjes in verdeeld en moesten we wedstrijden doen. Ons groepje had gewonnen en we kregen een shirt een pet een button en een stikker. Daarna hadden we een BBQ en een feest. De volgende dag namen we na het ontbijt afscheid van alle uitwisselingsstudenten, want we zien ze pas weer in maart. Daarna gingen we met de bus weer naar Argentinië.

Deze week was het de week van de studenten op school. Dat houdt dus in dat we helemaal niks doen op school. Het begon met een verkiezing in de school over wie de koning en de koning van de lente zouden zijn. Er was ook een sportdag, maar dat hield in dat je de hele dag op het gras zit en niks doet. Verder was er een talenten jacht. Daaruit werd de beste gekozen en die ging strijden tegen 5 andere scholen de dag erna.

Gister heb ik voor de Rotary empanadas verkocht om geld op te halen. Ik weet alleen niet wat het doel waar het geld voor was, maar het was een hele gezellige dag!

Veel liefs!

  • 25 September 2016 - 17:17

    Kim, Derk & Silvie:

    Jeetje Sarah, wat heb je al weer veel meegemaakt! Je hebt helemaal geen tijd om ons te missen.
    Erg leuk om te lezen. Lukt het al wel een beetje met de taal in huis bij je gastgezin? Voel je je al een beetje thuis daar? We hopen van wel. Je verjaardag komt er bijna aan, we hopen dat je dat leuk kan vieren daar. Wij blijven aan je denken meis.

    Dikke knuffels van Derk, Silvie & Kim

  • 25 September 2016 - 18:36

    Anita:

    Lieve Sarah,
    Wat heerlijk om weer een blog van je te lezen! Leuk dat je ons op deze manier een kijkje geeft in je nieuwe leven. Het is lekker afwisselend. Wel bijzonder dat je introductieweekend voornamelijk in het Spaans was. De meeste uitwisselingsstudenten zullen daar wel moeite mee hebben. Geniet van alle bijzondere dingen die je meemaakt. Dan genieten wij op afstand met je mee.
    Dikke kus en knuffel
    Mama

  • 25 September 2016 - 18:54

    J.trinks En I. Trinks:

    Hai lieve Sarah,

    wat beleef jij veel zeg. Wel moeilijk hé dat Spaans, maar je zult zien dat als je een maand verder bent je al aardig wat kan verstaan. We hebben genoten van je brief en er is één onderweg naar jou. Heel veel liefs van van ons. opa en oma xxxx.

  • 25 September 2016 - 19:01

    J.trinks En I. Trinks:

    Hai lieve Sarah,

    Wat beleef jij veel zeg. Wel moeilijk hé dat Spaans, maar je zult zien dat als je een maand verder bent je al aardig wat kunt verstaan. We hebben genoten van je brief en er is één onderweg naar jou. Heel veel liefs van ons. opa en oma xxxx.

  • 26 September 2016 - 14:10

    Henriette Jassies:

    Hoi Sarah,
    Wat een ander leven heb je daar zeg!
    Wat grappig, heb je een sportdag, doe je niks.
    En feestjes in de nacht.
    Super knap dat je het allemaal meedoet. Lijkt me best heel lastig in het spaans.
    Wat een indrukken en wat een belevenissen. Jouw leven daar is niet saai.
    Nu denken ze vast nog dat je rustig bent, maar wacht maar tot je de taal goed spreekt!
    (Want die ga je leren, wacht maar tot je een paar maanden verder bent)
    Super leuk die reisverslagen, ben benieuwd wat je komende maand weer gaat beleven.
    Veel plezier hoor. Tante henriette.


  • 26 September 2016 - 20:49

    Douwe Trinks:

    Lieve Sarah,

    Heel leuk om je blog te lezen. Wat beleef je veel. Ook een dikke kus en knuffel van mij.

    Papa.

  • 29 September 2016 - 11:55

    Opa En Oma De Gooijer:


    Lieve globetrotster.
    Je lijkt dichterbij door het lezen van je verslagen. Ik denk dat de heimwee nog niet heeft toegeslagen, dat komt door al die afwisselende activiteiten. Als ik ze lees word ik er al moe van, en dan dat alles met de handicap van doofstom zijn, niet kunnen verstaan en niet kunnen praten. Als je vertrekt is die handicap vast een beetje overwonnen.
    Ik kwam net in een kerkblad een foto van je tegen tijdens een jeugddienst, ook Renate staat daarop. 't Is uit lang vervlogen tijden toen je reisgenen nog niet opgespeeld hadden.
    Wordt er bij jullie ook gefietst en met rollators gelopen? Je bent vast afgevallen als je alleen maar water drinkt maar je verlangt naar wat anders, of heb ik het mis?
    Het is een super druiven jaar hier. Ik plukte drie emmers vol en kookte er sap van. Alle flessen zijn gevuld. Nu hoop ik dat het niet gaat gisten, anders is al mijn werk voor niets gedaan.
    Een prettige tijd en niet verliefd worden daar.
    Tot schrijfs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Posadas

Sarah

exchange year in Argentina 2016/2017

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 90594

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 15 Juli 2017

Exchange year

Landen bezocht: