I am in Argentina - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Sarah Trinks - WaarBenJij.nu I am in Argentina - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Sarah Trinks - WaarBenJij.nu

I am in Argentina

Door: Sarah Trinks

Blijf op de hoogte en volg Sarah

01 September 2016 | Argentinië, Posadas

Lieve vrienden en familie,

Mijn avontuur waar ik lang op heb gewacht is eindelijk begonnen! zaterdag 27 juli kwam ik na een lange reis aan in Posadas. Ik was 30 uur onderweg geweest. Ik werd op het vliegveld in Posadas opgewacht door mijn 1e gastgezin, de rotary en vriendinnen van mijn gastzusje. Ze hadden allemaal borden bij zich waar van alles opstond, zoals welkom in Argentinië, mijn naam etc. Daarna gingen we meteen door naar de markt om wat fruit te kopen en daarna gingen we naar het appartement. Het is hier heel mooi. Er is op het dak een klein zwembad en er is een gym. Ik woon op de 8ste verdieping, dus ik heb vanuit mijn raam ook heel mooi uitzicht. 'S avonds gingen we naar de rivier toe. Het is daar heel gezellig, want er staan allemaal auto's langs de weg die hele harde muziek draaien en iedereen zit op straat langs de rivier.

Vandaag ben ik voor het eerst naar school geweest. IK moet een schooluniform aan en die bestaat uit een geel/blauw geruite rok, witte blouse, geel/blauw geruite stropdas, blauwe kousen, een blauwe strik voor om je staart en zwarte instap schoenen. De school is hier heel anders dan in Nederland. Ten eerste mag je geen telefoon mee naar school en als de school begint moet iedereen in rijen op het plein gaan staan. Er wordt dan muziek gedraaid en er wordt gebeden. Daarna mag je naar de les. De lessen zijn ook heel anders. De leraren veranderen alleen van lokaal en de scholieren mogen blijven zitten. Het is wel lastig, want ik kan met niemand praten op school, want bijna niemand spreekt Engels. Ook kan ik niemand verstaan. Iedereen op school is heel aardig tegen mij en toen ik ging zitten zaten er meteen allemaal klasgenoten om mij heen. Ik ben ook al uitgenodigd voor een verjaardagsfeest zaterdag. Verder merk ik dat mijn Spaans al iets vooruit gaat. Ik kan al een paar basiszinnen zeggen in het Spaans. Ik hoop dat ik het snel kan verstaan en kan spreken, want alleen mijn gastzusje praat Engels en verder niemand. Ik hoop dus dat ik snel een gesprek kan voeren met mijn gastmoeder en mijn klasgenootjes.

veel liefs!

  • 01 September 2016 - 22:07

    Henriette Jassies:

    Ik heb je foto gezien. Wat een mooi uniform heb je!
    maar als je elke dag naar school moet heb je aan 1 vast niet genoeg.
    Heel leuk om je ervaringen te lezen. ik heb je al als favoriet ingesteld.
    Maak er maar een mooi reisverslag van, dan kun je toch nog je verhaal kwijt.
    met het praten komt het vast goed.
    nu veel luisteren en handen en voeten, dan red jij het vast wel.
    veel liefs, tante henriette

  • 01 September 2016 - 22:59

    Derk, Kim & Silvie:

    Wat leuk om zo snel al wat te lezen :)
    Wij hebben je foto ook gezien en het staat je goed!
    Fijn dat je zo welkom bent ontvangen, en je locatie is top zo te lezen.
    School is wel heel anders idd. Echt even wennen ;)
    Silvie is helemaal blij met je koffertje, de klok moet overal mee naar toe zelfs mee naar bed.

    Nou meis maak er een mooie tijd van daar. Succes met je Spaans.
    Dikke knuffels van Silvie, Derk & Kim

  • 07 September 2016 - 19:28

    J.trinks En I. Trinks:

    Wat fijn dat je het zo leuk hebt in Argentinië. We praten over je en we denken aan je. We hopen dat je het op school ook leuk hebt en gauw ingeburgerd bent. Heel veel liefs van opa en oma. We vinden het heel spannend om je reisverslagen te lezen hoor. Dag lieve kleindochter, houd je haaks hé.

  • 21 September 2016 - 17:20

    Jan Gerrit Zomer:

    Nou Sarah, het klinkt toch een beetje als 'in het diepe gegooid en nu maar zwemmen'. Ik heb bewondering voor je en ben heel benieuwd hoe je je dit komende jaar zult ontwikkelen. Ik volg in ieder geval je verslagen met interesse.
    Groeten,
    JGZ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Posadas

Sarah

exchange year in Argentina 2016/2017

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 90588

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 15 Juli 2017

Exchange year

Landen bezocht: